0

3 ting du kan gøre, hvis du tit føler vrede

Føler du tit vrede i din hverdag? F.eks. når du bevæger dig i trafikken, når du ser nyheder, når du bevæger dig på sociale medier eller i dine daglige relationer? Hvis du jævnligt oplever vrede i din hverdag, kan det være et tegn på at du er i god forbindelse med den følelse, hvilket er fint, men det kan faktisk også betyde det modsatte.

Dukker din vrede op i alle mulige og umulige situationer, kan det i virkeligheden også være et tegn på, at du ikke lader vrede komme til udtryk i situationer hvor den retmæssigt bør tage sin plads. Er du tæt af at være vred hele tiden, kan det paradoksalt nok derfor godt give mening for dig at overveje om du tager din vrede alvorligt, når det er på sin plads, Her får du 3 eksempler på ting du kan gøre, hvis du tit føler vrede.

Spørg dig selv, hvad vreden vil fortælle dig i situationen

Når du først mærker vrede strømme igennem dig, så start med at spørge dig selv, hvad vreden vil dig. Er den ude på at fortælle dig, at noget ikke er OK for dig? At der er en grænse, der er blevet overskredet af et andet menneske? Er der noget, du har behov for at handle på her og nu? Kort sagt: Prøv at mærke om vrede prøver at sende et signal til dig i stedet for at du analyserer følelsen. Er det noget du ønsker hjælp til, kan du opsøge en terapeut København.

Spørg dig selv, hvordan du generelt har det for tiden

Den næste ting, du kan gøre at spørge dig selv, hvordan har livet virket på dig den sidste uge eller måned? Hvordan har du det egentligt samlet set for tiden? Føler du at dit liv giver mening? Føler du dig elsket? Føler du at der er plads til dig? Oplever du at du bliver hørt, forstået, mødt og respekteret i dine relationer? Er der noget du savner? Hvis du ikke oplever at den aktuelle oplevelse, der har udløst vreden  i sig selv kan retfærdiggøre din reaktion, så er den måske udløst af noget andet i dit liv.

Brug vreden

Det næste skridt er at du skal søge at bruge din vrede konstruktivt. Hvis vreden opstår, får du ikke noget ud af at prøve at gemme den eller undertrykke den. Du får noget ud af at lade den komme frem til overfladen, og selv tage kontrol over, hvordan den skal bruges. Vil du bruge din vrede til at råbe eller vil du bruge den til at skabe forandringer, der giver mening for dig, og som du måske savner i dit liv? Er det noget du ønsker hjæp til at arbejde med, kan du overveje at bruge en coach København.

God fornøjelse!



Postet by TerapeutCoach via AdSet linkbuilding network