0

Sådan bliver du bedre på golfbanen

Golf er virkelig en helt speciel sport. Den helt særlige – og ærgerlige – ting ved golf er, at ingen spiller nogensinde bliver totale mestre. Ingen golfspiller har et perfekt og altid fejlfrit sving. Golfspillere – både amatører og professionelle –  er på en livslang søgen efter at forbedre deres spil og anvender en lang række forskellige træningsmetoder for at nå deres mål.

De mekaniske justeringer af et golfsving synes at være en uendelig proces, og golf handler lige så meget om de mentale aspekter i spillet, som de fysiske. Ingen anden sport i verden giver dig så lang tid til at tænke over, hvad du vil mellem dine slag.

 

Træn din fysik

Ved at forbedre din fysiske form, vil du ramme bolden, så den flyver længere. Mobilitetstræning er vigtig for at udføre et lang, glat sving, der genererer masser af power. Du kan prøve yoga eller anden form for mobilitetstræning. De blide udstrækninger kan hjælpe dig med at få løsnet op i ryg- og skuldermuskler, så du dermed kan udvide din svingbue. Stærke ben vil også give dit sving et solidt fundament og levere kraft. Du kan træne dine ben i træningscenter eller cykle nogle gode ture.

 

Mental træning

Lær at slappe af, når du spiler golf. Nervøsitet kan gøre dine muskler stramme og dermed reducere kraften i dit sving. Prøv dybe vejrtrækningsøvelser for at frigive spændinger. Visualiser det gode resultat, du ønsker for hvert slag. Fokuser på kuglen i stedet for på de udfordringer, som der er ved hvert hul. Lær at spille strategisk og kend dine begrænsninger.

 

Giv slip på kontrollen

En god grundregel er, at man ikke skal tænke for meget under spillet men bare fokusere på sine sving. Når du tænker alt for meget over, hvordan du får det helt rigtige sving, kan du nemt komme til at overtænke det, hvilket sjældent vil forbedre dit sving. Du har trænet dine sving utallige gange – og det sidder helt fast på rygraden, hvordan det skal udføres. Find i stedet på mantra, du kan bruge, så du ikke tænker for meget over dit sving.

 

Giv slip på dine fejl

Vi har alle ramt virkelig dårligt. Det, der gør forskellen mellem en god dag og en dårlig på banen, er hvordan et enkelt dårligt slag, påvirker resten af dit spil. Det er okay at reagere på et dårligt slag, men derefter skal du videre. Løsningen kan være at bruge 10 sekunder på at være vred og irriteret over dit dårlige slag, og derefter skal du give slip.

 

Brug visualisering

Enhver golfspiller har sine dæmoner, og nogle bestemte huller kan påvirke en negativt – særligt hvis man ved at man tidligere har haft svært ved disse huller. Næste gang du kommer til et hul, der har givet problemer, kan visualisering være et stærkt redskab. Inden du starter ved hullet skal du visualiserer hvordan det vil forløbe – hvordan du svinger til kuglen og hvordan kuglen flyver problemfrit væk. Den rigtige mentale indstilling kan gøre hele forskellen, og det tager kun lidt coaching at få dig dertil.



Postet by ag via AdSet linkbuilding network