0

Webbureau med speciale i Adwords

Muligheder, når du vil annoncere på Adwords

Vil du sælge, er Google Adwords hammeren i værktøjskassen. Statistisk set er Google porten til cyberspace, idet langt de fleste køb i dag begynder med søgning gennem Google.

Hvem skal jeg vælge?

Når du skal vælge en samarbejdspartner til at varetage din Adwords optimering, så er det altid anbefales værdigt at vælge et webbureau der forstår din forretning, der ved hvad de laver. Kig efter om de har den nødvendige erfaring. Kig f.eks. på deres Cases.

Vi har her lavet pixi-bogen til fem muligheder, du har for annoncering. Og vi hjælper gerne med at afdække, hvordan netop dine kunder agerer på nettet.

Search

Den klassiske

Dine annoncer vises til dem, der søger på ord, som indgår i dine annoncetekster, og som du har valgt. Din annonce bliver herefter placeret i et hierarki – blandt andet afhængigt af, hvor meget, du betaler per klik. En topplacering er naturligvis dyrere end en placering længere nede på listen – men er dine tekster i orden, kan en billigere placering sagtens performer på højde med en topplacering.

Display

Den lidt mere trendy

Når du surfer rundt på nettet, kan du tit se reklamer og annoncer i toppen, bunden eller siderne på de hjemmesider, du besøger. Disse annoncer vises på det, der hedder displaynetværket. Vælger du denne type annoncering, bestemmer du selv, hvilke hjemmesider, du vil annoncere på, og du får herudover mulighed for at gemme information om dine besøgende. Hermed bliver det muligt for dig at arbejde med remarketing. Når du ved, hvem der har besøgt dig, kan du efterfølgende annoncere direkte til dem.

Youtube

For de visuelle og hands on-målgruppen

På YouTube har du mulighed for at få dine annoncer vist før eller mellem udvalgte videoer. Du kender sikkert princippet, fra når du selv har åbnet videoer på kanalen. Vælger du denne metode, kan du fokusere din annoncering – fx på alder, interesser og geografi. Vil du ramme bull´s eye, i stedet for at skyde med spredehagl, er YouTubeannoncering et godt valg med god effekt.

Mobil

For folk på farten

Fokuseret annoncering handler naturligvis i høj grad om at kende sine kunder. Og ikke mindst at vide, hvor de færdes. Har du netop gjort din nye mobil-app færdig, kan du fx reklamere for den, så dine nye brugere hurtigt og effektivt finder frem til den.

Fælles for alle Google Adwords er, at de kan målrettes til enten mobil eller desktop. Eller begge dele.

Shopping

Tre-i-éneren

Google Adwords Shopping er en lidt nyere måde at annoncere på. Den har endnu ikke rullet sit fulde potentiale ud, så vil du være med på beatet, er det her, du skal satse. Google Adwords Shopping er en superfin kombination af billedannoncer, produktinformation og virksomhedsnavn. Måske, du har lagt mærke til disse billedannoncer, der kommer op i øverste højre side, når du søger på nettet? I denne annoncetype samler du det visuelle med de fakta, kunden typisk først har brug for.



Postet by Green Tea via AdSet linkbuilding network